Werken bij Bloovi | About us

De Geboorte

Marnik D’Hoore hield Bloovi boven de doopvont op een zondagnamiddag in 2012. De honger naar creativiteit en ondernemerschap leidde aanvankelijk tot een jobsite voor de digitale sector, die veel meer was dan enkel een overzicht van vacatures.

In tegenstelling tot traditionele jobsites werd er ook content toegevoegd die het verhaal achter de werkgever vertelde, om zo de openstaande vacatures wat meer te kaderen. Het succes bleef niet uit. Zo groeide Bloovi heel organisch uit tot een omgeving waar vooral content centraal staat.
In eerste instantie nog steeds met focus op de digitale sector, maar ook daar kwam geleidelijk aan verandering in.

Van Content tot events

Bloovi kende een sterk groei, en voelde voor velen aan als een frisse wind in content land. Een eigen redactie met ervaren storytellers die elke dag nieuwe, unieke content produceerde en publiceerde. Sterke verhalen die mensen willen lezen omdat het hen inspireert en tot nieuwe inzichten brengt. Aangezien we ooit gestart zijn als jobsite voor de digitale professional, waren de pijlen in eerste instantie ook op die doelgroep gericht.

De focus lag grotendeels op digitale marketing, die op dat moment in Vlaanderen in steile opmars was. Maar de échte doorbraak van de love brand die Bloovi vandaag is, kwam er toen we ook grotere evenementen voor de digitale professional gingen organiseren: Google Analytics Day, Conversion day en vooral WebTomorrow waren topevents waar vandaag nog altijd over gesproken wordt.

Blooming vision

De voorbije tien jaar heeft Bloovi duidelijk een aantal fases doorlopen die ervoor zorgden dat het merk nu staat waar het goed aanvoelt, zowel voor het eigen team als voor onze lezers waarvan velen echte fans zijn geworden. We zijn voor veel ondernemers een geloofwaardig merk en een referentie in de markt.

En daar gaan we vol enthousiasme en overgave op verder bouwen. Ondernemers jagen namelijk een droom na, ze hebben een BLOOming VIsion (vandaar de naam Bloovi) voor de toekomst.

Zo brengen we vandaag zowel online als offline (onder meer via ons print magazine) unieke verhalen van pioniers, van doorzetters, van game changers. Allemaal met dat ene doel: andere ondernemers met een innovatieve mindset inspireren, met elkaar connecteren en hun business helpen groeien. Kortom, sharing the blooming vision.

Bekijk onze video van WebTomorrow

Our Story

  • 2012

    Jobsite voor de digitale professional met 1 werknemer

  • 2014

    Organisator van Events: Google Analytics Day, Conversion day & Webtomorrow en groei naar 4 collega's

  • 2018

    Launch Bloovi Careers, onze spin-off rond employer branding en groei naar 6 collega’s

  • 2021

    Full focus op ondernemerschap waarbij fundament gelegd is voor verdere groei

Ons Team

Bij Bloovi beland je in een team waar iedereen zijn eigen troeven heeft en graag vooruitgang boekt

Maak kennis met het team
  • Maarten Van de Vondel
    Managing partner
  • Marnik D'Hoore
    Founding CEO
  • Alexander Bouckaert
    Head of Content
  • Peter De Pauw
    Managing Partner / Sales
  • Karim Tousbih
    Sales
Zie je jezelf passen in ons verhaal? Ontdek onze vacatures.